Case: CRM integratie in telecom-klantportaal

PortalCMS is software waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM 4.0 kan worden ontsloten voor klanten via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM 4.0 van achter de firewall communiceert met de extern geplaatste portalserver. Deze combinatie van beveiliging en flexibiliteit werd mogelijk dankzij de toegepaste Services Oriented Architecture van PortalCMS.

PortalCMS is software waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM 4.0 kan worden ontsloten voor klanten via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM 4.0 van achter de firewall communiceert met de extern geplaatste portalserver. Deze combinatie van beveiliging en flexibiliteit werd mogelijk dankzij de toegepaste Services Oriented Architecture van PortalCMS.

Er is veel geïnvesteerd in de Uniform Portal API (Application Programming Interface) van PortalCMS. Met dit softwarematige gereedschap kunnen diverse gedistribueerde webportalapplicaties aan elkaar geschroefd worden, zodat ze optimaal met elkaar kunnen samenwerken. De koppeling van Microsoft CRM 4.0 met de portalomgeving is daar een mooi voorbeeld van.

CRM 4.0 wordt veel gebruikt door verkoopafdelingen om klantinformatie bij te houden en vervolgens doelgerichte verkoopacties te kunnen plannen. Met de portalsoftware PortalCMS kunnen klanten inloggen op een persoonlijke pagina, waar ze enkel toegang krijgen tot hun eigen klantkaart uit CRM 4.0. Binnen deze klantkaart kunnen vervolgens diverse andere webapplicaties en webdiensten worden geïntegreerd. Denk dan aan webshops, service-tickets, business intelligence en HR systemen.

De eerste klant die gebruik gaat maken van de CRM 4.0 integratie is Creaforti. Deze onafhankelijke zakelijke telecomspecialist uit Arnhem bedient de hele Nederlandse zakelijke markt met mobiele communicatie hardware en diensten.

Meer weten?

Neem contact op en stel je vraag!

 

Lees ook

E-mail marketing is communiceren met relaties zoals klanten en prospects via e-mailings. Recent Amerikaans onderzoek toont aan dat 7 procent van de nieuwe klanten via het kanaal e-mail wordt binnengehaald. Sociale media dragen...
i-Concept zet portalsoftware in waarmee informatie uit het populaire Microsoft Dynamics CRM beschikbaar kan worden gemaakt via een klantenportaal. Het unieke van deze oplossing is dat CRM uit de cloud en van achter de firewall...
Microsoft stelt binnenkort drie gratis plugins ter beschikking aan haar klanten en partners waarmee onder anderen Twitter aan CRM 4.0 gekoppeld wordt. De plugins CRM Accelerator genoemd maken het bijvoorbeeld mogelijk om op...

Zoek op trefwoord

Vraag een kostenindicatie

Bezoek ons

i-Concept InternetWorks BV
Bergweg 122
3036 BH Rotterdam
T +31 10-4139444
iconcept.nl
KvK 24294582
BTW NL807967622B01

Volg ons

Facebook link icon Twitter link icon Linkedin link icon RSS link icon Google plu icons